
Nonas årskonferanse: Mediekrise? Trusler og muligheter i 2026
Fremveksten av KI, sviktende inntekter og radikalt endrede medievaner. Står mediebransjen straks i «den perfekte stormen», eller er vi der allerede?
Nona inviterer til årskonferane hvor vi identifiserer de største truslene, men også mulige løsninger, som mediebransjen bør rigge seg for i 2026.
Hvordan kan vi sikre fortsatt relevans blant brukerne vi jobber for å nå? Hvilke muligheter ligger i det teknologiske skiftet? Og hva betyr endringene for forretningsmodellene våre?
Få svar på dette og mye mer, fra klokken 12 til 16 i Pressens hus den 25. november.
Du får høre fra:
🔹 Tellef Raabe: Mediekrise på trappene
🔹 Daily Mail: Slik møter vi konkurransen fra Googles KI-oppsummeringer
🔹 Demo: Er det mulig å starte noe nytt midt i en mediekrise?
🔹 Jakten på de unge: Romerikes Blads utradisjonelle suksess
🔹 Nikita Roy: Når Google og KI stjeler leserne
🔹 Panelsamtale | Aftenposten, TV 2, Medier24 og Demo: Hva nå, mediebransjen?
Følg med på våre Facebook- og LinkedIn-sider hvor vi løpende slipper flere spennende bidragsytere!
🏆 I tillegg deler vi ut årets Nona-priser i følgende kategorier:
- Årets netthode
- Årets innovasjon
- Årets digitaljournalistikk (lokal/regional/fagpresse-redaksjon)
- Årets digitaljournalistikk (nasjonal redaksjon)
Alle ansatte i Nonas medlemsbedrifter har gratis tilgang til arrangementet. Ikke-medlemmer har mulighet til å kjøpe billett. Arrangementet vil også bli strømmet. 👇
Medlemmer er: Telemarksavisa, Varden, United.no, Bergens Tidende, Avisa Oslo, Klikk, Itromsø, Dagsavisen, Gaula, Fredriksstad Blad, E24, Stavanger Aftenblad, Nidaros, Adressa, Tønsbergs Blad, Vårt Land, Fædrelandsvennen, TV 2, Sunnmørsposten, Dagens Næringsliv, Scandinavia Online, Verdens Gang, ABC Startsiden, Tun Media, Bergensavisen, Aftenposten, LO Media, Dagbladet, NRK, Amedia Utvikling, Nettavisen, Teknisk Ukeblad Media, Medier24.
