11:00 - 12:00
Digitalt
11:00 - 12:00
Digitalt
Hva vil mediehusene bruke mest krefter på i 2025?
11:30 - 12:00
Digitalt
AI-generert video er en av de største trendene innen kunstig intelligens.Det siste året har VG utviklet AI-verktøyet Videofy, som med få klikk gjør en ordinær nyhetsartikkel om til en publiseringsklar høydevideo.
11:00 - 11:30
Digitalt
Hva tiltrekker yngre lesere? Det forsøker teknologijournalist i NRK Sahara Muhaisen å gi svar på i sin undersøkelse «Under 30», som handler om unges engasjement i redaktørstyrte nettaviser. Arbeidet er basert på data fra NRK, men innsikten kan være relevant også for andre redaksjoner.
12:00 - 12:30
Digitalt
Hva skjer med algoritmene, egentlig? Er det noe vi kan gjøre? Bør vi se oss om etter andre veier inn, eller bør man sette alle kluter til for å bygge direktetrafikk? Og er det andre distribusjonstrender vi bør forberede oss på?
17:00 - 19:00
VG-bygget
Akersgata 55, 0180 Oslo
NRK-journalist Alexander Slotten lot ChatGPT styre livet sitt i tre måneder. Alt fra søvn og kosthold til fysisk aktivitet og fritid ble strengt regulert av en AI-bot, basert på et prompt fra journalisten selv.
11:30 - 12:00
Digitalt
Nona er et mediefellesskap for innovasjon og utvikling i digitale medier. Vi samler mediebransjen til erfaringsdeling og diskusjon året rundt gjennom fysiske og digitale arrangementer, og hjelper medlemmer over hele landet med å holde seg oppdatert på de viktigste trendene og mulighetene akkurat nå.
E-post:
styret@nona.no
Postadresse:
NONA - Norwegian Online News Organisation
c/o Sofie Braseth Gulbrandsen
Fuglerudgutua 2 J
2070 Råholt